• OMX Baltic−0,79%300,02
  • OMX Riga−0,78%879,99
  • OMX Tallinn−0,27%2 057,78
  • OMX Vilnius0,03%1 192,9
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,38%8 809,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,79%300,02
  • OMX Riga−0,78%879,99
  • OMX Tallinn−0,27%2 057,78
  • OMX Vilnius0,03%1 192,9
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,38%8 809,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 10.08.15, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn keelab vanalinnas velotaksod

Üle kümne aasta kestnud võitluse järel keelab Tallinn vanalinnas reisijaid vedavate kolmerattaliste jalgrataste liikumise, teatas Raepress.
Velotakso Tallinna vanalinnas.
  • Velotakso Tallinna vanalinnas.
  • Foto: Raul Mee
Alates 15. augustist on reisijaid vedavate kolmerattaliste jalgrataste liikumine Tallinna vanalinna jalakäijatealas keelatud. Põhjus on lihtne: kevadest sügiseni hõlmavad välikohvikud suure osa vanalinna avalikust ruumist ning on vaja tagada jalakäijate ohutus vanalinna kitsastel tänavatel, selgitas Raepress oma pressiteates.
Raepressi selgitusel on probleemiks paljude kolmerattaliste jalgrataste juhtide käitumine. "Nad rikuvad erinevaid õigusakte ning kõikvõimalikul moel kauplemise head tava - näiteks kannavad kooskõlastamata reklaame," kirjutas kesklinna valitsuse avalike suhete nõunik Peeter Ernits. "Jalakäijate liikumisalas ringi sõitvad kolmerattalised jalgrattad, millega osutatakse reisijateveoteenust, seavad vale sõidukiirusega ohtu inimeste elu ja tervise ning tekitavad ummikuid, nende parkimine on juhuslik ning korrapäratu."
Raepress loetleb veelgi keelupõhjuseid: kui Raekoja platsil on tavataksode parkimine keelatud, pargivad kolmerattalised jalgrattad seal kümnete kaupa, takistades inimeste liikumist. Nende rataste juhid müüvad suveniire, mängib ülemäära vali muusika jne. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti leidis kesklinna valitsus, et paljude kolmerattaliste väljanägemine on vanalinna sobimatu. „Leiame, et kolmerattaliste jalgrataste reisijateveoteenuse arendamine on atraktiivne ja tänuväärne projekt, kuid peame mõistlikuks selle teenuse lubamist väljaspool UNESCO kultuuripärandi nimekirja kuuluva vanalinna piire,“ kommenteeris kesklinna valitsus.
Kesklinna vanem Alar Nääme lisab, et reisijaid vedavad kolmerattalised on ületanud vanalinna taluvuse piiri. "Pärast seda, kui oktoobris jõustuv ühistranspordiseadus annab Tallinna linnale pädevuse motoriseerimata transpordivahendite, sh jalgrattaga tasulise sõitjateveo tegevust reguleerida, oleme nõus neist umbes kümmet vanalinna lubama, kuid seda juba meie kehtestatud reeglite järgi.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele